Przewlekła niestabilność boczna stawu skokowego

Opis:

Najczęściej uszkadzanym więzadłem jest więzadło skokowo-strzałkowe przednie (ATFL),a drugim co do częstości jest więzadło CLF. Chroniczna niestabilność może być wynikiem niepełnego wyleczenia, często związana z innymi patologiami stawu skokowego, takimi jak zmiany kostno-chrzęstne kości skokowej lub złamania wyrostka skokowego.

Pacjenci narzekają na utrzymującą się niestabilność z licznymi epizodami inwersji, która może nasilać się w przypadku drobnych zdarzeń, np. nadepnięcia na kamyczek lub po prostu chodzenia po nierównym podłożu.

Porównanie ze stroną przeciwną oraz badania wysiłkowe, które ujawniają zwiększone przesunięcie lub podwichnięcie kości skokowej.

Podstawowym leczeniem w przypadku niestabilności stawu skokowego jest leczenie niechirurgiczne. Początkowe postępowanie skupia się na kontrolowaniu bólu i obrzęku. Doskonałe wyniki daje wczesna rehabilitacja funkcjonalna oraz odpowiednia fizjoterapia. Pacjenci pracują nad treningiem wzmacniającym, zakresem ruchu, równowagą i propriocepcją. Jeśli występuje subtelny ubytek w stopie i przyczynia się do jakichś inwersji, może być konieczne założenie ortezy. Niepowodzenie niechirurgicznego leczenia jest z trwającą niestabilnością jest wskazaniem do odbudowy więzadła bocznego.

Tendinopatia ścięgna Achillesa

Opis: Zapalenie ścięgien jest zgrubieniem i stanem zapalnym tkanki okołościęgnowej, wiąże się z ostrym bólem.Przewlekłe zapalenie ścięgna bez cech zapalnych to stan zwyrodnieniowy w obrębie substancji

Uszkodzenie ścięgna Achillesa

Opis: Najczęściej spotykane u sportowców, szczególnie u mężczyzn po 30 roku życia, zazwyczaj występuje w strefie około 6 cm powyżej przyczepu piętowego, który jest uważany za najmniej unaczynioną okol