Zespół ucisku nerwu łokciowego

Znany również jako zespół kanału łokciowego; objawowa dysfunkcja nerwu łokciowego na poziomie łokcia w wyniku ucisku, trakcji i tarcia.

Może być wywołany urazem, deformacją koślawą lub podwichnięciem nerwu łokciowego przy nadkłykciu przyśrodkowym; związane z zapaleniem nadkłykcia przyśrodkowego; również u ciężarowców koncentrujących się na wzmacnianiu tricepsów.

Pozornie niewinny początek bólu przyśrodkowego łokcia/przedramienia i drętwienia/przeczulica pierścienia/małych palców z osłabieniem chwytu; ROM bez ograniczeń; wielokrotnie budzi pacjenta w nocy, ponieważ łokieć jest często zgięty, przez co zmniejsza się przestrzeń w kanale łokciowym.

Badanie fizykalne:

Wrażliwość na dotyk wzdłuż wyrostka łokciowego i dystalnego tricepsa, ostre wybroczyny i obrzęk; wyczuwalna wada ścięgna tricepsa lub oderwanie w wyrostku łokciowym; słabe wyprostowanie łokcia / niemożność utrzymania łokcia wyprostowanego wbrew grawitacji, ale niekoniecznie całkowita utrata siły wyprostu; zmodyfikowany test ściskania Thompsona: uciskanie masy mięśniowej tricepsa nie powoduje wyprostu łokcia.

+48 509896969

• Klinika-Fizjoterapii dr Kuligowski