Uwięźnięcie nerwu strzałkowego

Aktualizacja: mar 17

Nerw strzałkowy wspólny jest podatny na uszkodzenia z boku kolana, gdzie przechodzi wokół szyjki kości strzałkowej i dzieli się w przegrodzie śródmięśniowej między przednią i boczną przegrodą. Nerw strzałkowy powierzchowny jest najbardziej wrażliwy przy wyjściu powięziowym, ale może przejść przez tunel włóknisty przed wyjściem do tkanek podskórnych. Nerw może zostać uwięźnięty w tym tunelu.

Symptomy mogą być niejasne i słabo zdefiniowane. Pacjenci mogą się skarżyć na zaburzenia czuciowe, szczególnie na grzbiecie stopy. Mogą mieć osłabienie siły mięśniowej przednich lub bocznych przegród.

W miejscu uwięzienia może wystąpić wrażliwość na dotyk; objawy mogą się pojawić podczas bezpośredniego nacisku w miejscu uwięźnięcia. Znak Tinel’a może być pozytywny, szczególnie po bieganiu, kiedy są obecne objawy. W ciężkich przypadkach – opadanie stopy i osłabienie przednich i bocznych części. W określeniu lokalizacji uwięźnięcia mogą pomóc badania przewodnictwa nerwowego i badania elektrodiagnostyczne.

Przewlekła niestabilność boczna stawu skokowego

Opis: Najczęściej uszkadzanym więzadłem jest więzadło skokowo-strzałkowe przednie (ATFL),a drugim co do częstości jest więzadło CLF. Chroniczna niestabilność może być wynikiem niepełnego wyleczenia,

Tendinopatia ścięgna Achillesa

Opis: Zapalenie ścięgien jest zgrubieniem i stanem zapalnym tkanki okołościęgnowej, wiąże się z ostrym bólem.Przewlekłe zapalenie ścięgna bez cech zapalnych to stan zwyrodnieniowy w obrębie substancji